FINNS: Rata-ajelua Ahvenistolla syyskuussa! // Track event at Ahvenisto in September

mikas

Active Member
Joined
Nov 1, 2004
Messages
203
Location
Finland
Car(s)
2009 BMW 330xd, 2009 Triumph Street Triple R
UPDATE: RATA ON VARATTU torstaina 29.9. klo 16-18, radalle haluavilta hinta alustavasti 25 euroa per l?rvi, joka tulisi pikimmiten maksaa Daboomille. Yksityisviesti? Daboomille niin saa maksutiedot tai irkist?! Hinta varmistetaan sitten loppullisen osallistujam??r?n mukaan, tuskin tuosta muuttuu suuntaan tai toiseen kovin monella eurolla. HUOM! Kyp?r?pakko!

https://pic.armedcats.net/m/mx/mxm/2008/08/29/ahvenisto_rata_92e898.jpg

Siirret??s hieman suunnitelmia irkist? t?nne foorumien puolelle, niin pysyt??n k?rryill?.

Eli suunnitelmissa olisi varata Ahveniston moottorirata noin 2-3 tunniksi syyskuussa.

Homma on viel? suunnitteluvaiheessa, joten MXM yst?v?llisesti teki Doodle-kyselyn osallistujille sopivista p?ivist?, kysely tehty 11.7. varaustilanteen perusteella, p?ivitell??n sit? mukaa kun vapaat p?iv?t hupenevat. Ruksatkaa Doodleen teille sopivat ajankohdat niin katsellaan mahdollisimman hyv? p?iv?.

Kolmen tunnin varaus kustantaa hinnaston mukaan 160 euroa per tunti, joten ei pit?isi suurta kustannusta tulla per auto, kunhan saadaan tarpeeksi porukkaa mukaan.

Itselleni sopii parhaita iltap?iv?. P??see kivasti t?ist? karkaamaan hieman aikaisemmin ajelemaan.


UPDATE: RATA ON VARATTU torstaina 29.9. klo 16-18, radalle haluavilta hinta alustavasti 25 euroa per l?rvi, joka tulisi pikimmiten maksaa Daboomille. Yksityisviesti? Daboomille niin saa maksutiedot tai irkist?! Hinta varmistetaan sitten loppullisen osallistujam??r?n mukaan, tuskin tuosta muuttuu suuntaan tai toiseen kovin monella eurolla. HUOM! Kyp?r?pakko!

Paikalle olisi hyv? saapua 15:30 menness? niin saadaan melumittaukset yms suoritettua ennen oman ajan alkua.

Briefly in English:

Finns are having a track event in September at Ahvenisto racing track (you may have seen in Top Gear when Mika H?kkinen showed James May how it's done at Ahvenisto).
 
Last edited:
providing I get time off(I will ask when the bosses of the company return from their vacations), I'll be there. :)
 
Periaatteessa mukana ollaan...en tied? viel? aikatauluistani, mutten n?e mit??n suurempaa estett? viel?.
 
The previously mentioned May & H?kkinen video.

 
I'm in! Well, I don't have any clue what I'm going to do at university in September, but normally it means I can make my own holidays. I'd prefer end of September, so I've more time to build the anti-gay bar for the MX-5. I'd rather track that than the 406, but the Pug has survived two trackdays at Ahvenisto, so third one shouldn't be a problem!

smaller

Ambitous, but rubbish! :D
 
K?yt?n viel? t?t?kin tilaisuutta kysym??n - haluaako kukaan tilata kunnon kyp?r?t kimpassa?

Olen etsinyt suhteellisen halpaa (<200?) umpikyp?r?? jossa olisi joku kilpak?ytt??n soveltuva hyv?ksynt?. Halvimmillaan sellaisen saa t??lt?: http://www.v2sport.com/

Mit? olen l?yt?nyt foorumeilta, niin saivat hyv?t palautteet. Eiv?t tietenk??n ole kevyemm?st? p??st? (v2pro on 1700g), mutta kevyemp??n tarvitaan jo 3-4 kertainen summa.

Avokyp?r?: ?119 puntaa, umpikyp?r?t ?139 ja ?149. Ajattelin tilata sit? mustaa v2pro mallia. Ja toimituskulut ?20 "up to 6 helmets". Jos ei sovi, saa palauttaa/vaihtaa, siin? tietysti h?vi?? postikuluissa. Mutta vaikka joutuu vaihtamaan, se on silti edullisin vaihtoehto postikuluineen kuin mik??n muu l?yt?m?ni t?st? maasta :p

Kysyin niilt? miten pit?? arvioida koot, sain t?m?n vastauksen:
Hi,

You take a soft tape measure, start above your eyebrow and run the tape round the crown of your head, so to be clear, centre of the forehead run the tape round passed your ears to the back of your head carry on round passed your other ear and meet in the centre of your forehead and measure in centimetres, we have all the helmets in stock

Stephen
V2

Varoituksena viel?, foorumeilla sanovat, ett? kyp?r?t ovat ehk? hieman ylimitoitettuja. Eli ei kannata valita isompaa varmuuden vuoksi, vaan sen mit? p??n ymp?ryysmitta vastaa. Itse mittasin 60-61cm, ja L:?? ajattelin tilata.


Niin, ja disclaimer viel?, ett? eih?n t?h?n ratap?iv??n mitt??n sellaisia hienouksia vaadita :) Joku kyp?r? olis hyv? olla, vaikka mopo kyp?r? jos ei muuta. Mutta jos haluaa oman hyv?n p??n suojan ihan muuten vaan, ratap?ivi? tai kartingia varten, niin t?ss? on tilaisuus :p
 
Last edited:
I'm in (as always). :)

And I can bring 2-3 helmets along if needed.
 
Last edited:
Replytty: Periaatteessa kaikki p?iv?t k?y yht? hyvin/huonosti, eli t?iss? menee arkip?iv?t syyskuussa ja en osaa yht??n sanoa miten p??see vapaap?iv?? pit?m??n/aikaisemmin livist?m??n (matkaa tulee Kokkolasta n?ill? n?kymin). Eli p??tt?k?? mik? sopii kaikille muille ja katsotaan saanko sitten vapaita.

Rata-ajoon tullaan botniameetin tapaan ?ff?ll?, vaikka Sapporon renkaat olis enemm?nkin sopivat loppuunajamiseen (botniameetin tapaan) :)
 
Jos ei muuta, niin luomassa tunnelmaa!
 
M? oon kans kyp?r?n kannalla. Riitt?? jo rajumpi spinnaus mik? p??tty ?killiseen pidon palautumiseen ja p?? on helposti B-pilarissa. Ei nyt ehk? loukkaantumistakaan aiheuta, mutta taatusti sattuu. Ja pahimman k?ydess? auttaa pirusti p??n osuessa auton eri rakenteisiin. Airbagist?k??n ei juuri apua ole sen ensimm?isen kerran kun se on lauennut, sen j?lkeen taas jatketaan kuin ennen vanhaan ilman bagej?.

MXM: ehdottomasti kiinnostunut, mutta en valitettavasti pysty sanomaan viel? mit??n, taloustilanne t?ysin avoin t?ll? hetkell?. Eli oleta t?ll? hetkell?, ett? en ole mukana tilauksessa, jos muutan mielt? ja en mahdu kuuden joukkoon, niin minun ongelma.
 
Jos ei muuta, niin luomassa tunnelmaa!

Haha, no toivottavasti ei muuta!

MXM: ehdottomasti kiinnostunut, mutta en valitettavasti pysty sanomaan viel? mit??n, taloustilanne t?ysin avoin t?ll? hetkell?. Eli oleta t?ll? hetkell?, ett? en ole mukana tilauksessa, jos muutan mielt? ja en mahdu kuuden joukkoon, niin minun ongelma.

Toistaiseksi on yhden joukko joten ei varmaan h?t?? :) Ajatuksena olis saada kyp?r? viel? ennen ringille l?ht??, eli tilaus l?htee t?n kuun lopussa (toimitusaika on about viikko).
 
Last edited:
No syyskuussa alkaa skole, jos ei satu tunteja kohdalle tulen kyll? paikalla (todenn?k?isesti ilman autoa).
 
Kyp?r?n saa kirppikselt? kympill?, sekin on jo heti parempi kuin ei mit??n :)
 
Ei luulis ihmeempi? esteit? olevan, yrit?n p??st? paikalle.
 
Mitenk? noi muuten mittaa melua tuolla? Kuulin tossa toiselta harrasteporukalta jotka oli menossa tuonne viime maanantaina ett? mittaisivat paikaltaan 4500rpm?
Menee mielenkiintoiseksi koska toi mun kippo ei kierr? paikallaan yli 4000rpm :D
 
Tuo on ohje (bensakoneille), mutta ei sit? niin mittaustapahtumaa niin tarkkaan valvota, kunhan jonkunlaisen lukeman saa (mielell??n niin ettei nyt ihan siin? sallitun 95dB rajalla). Olen ollut BMW-kerhon ratap?ivill? melunmittaajana siit? asti kun k?viv?t vaatimaan kaikkien autojen mittausta. Varsinkin kilpakaluston kanssa kaikki tuo mittaus aina mene ihan pilkulleen ohjeiden mukaan. :)
 
Justiinsa. Mulla ei ole ideaa millasta meteli? toi auto pit?? koska istun aina sis?ll? kun tuota revit??n. Yhden harrastajan ajot vissiin j?i maanantaina kesken tuon takia. Tosin kyseess? on melko pitk?lle rakennettu ajokki. Mulla toi rajotus johtuu ihan s?rkityst? ecusta. Yhden ominaisuuden takia alle 10kmh nopeuksissa on rajotettu alle 4k. Nooh. Ei kai tossa mit??n draamaa tule olemaan.
 
Top