Spot Them Beater Cars

Bubs360

Well-Known Member
Joined
Feb 11, 2007
Messages
902
Location
New Hampshire
Car(s)
'91 Sentra SE-R, 2003 Triumph Speed Triple 955i
Here's a thread I figured might take off, might not. Post photos of your own car that looks, well, homely. Or, photos of beater cars you've found on the street. Hey, they aren't junk piles, they just have character. ;)




The above and below happen to be the same car in different stages of disrepair.





 
Reactions: lip

Zesty

Not A Dude
Joined
Sep 24, 2007
Messages
2,861
Location
Ballarat, Victoria, Australia
Car(s)
05 Honda Jazz VTi-S
Nice idea. I see a plentiful crop of rolling scrap heaps every day around here, especially beater student cars. I've just got to remember to take my crappy camera to class with me!
 

lip

Well-Known Member
Joined
Sep 2, 2005
Messages
2,931
Location
Switzerland
Car(s)
Audi S6 Barkwagon
Classic student car:





"PURPLE ARMY" ... yeah, sure. :D

Greetings, lip
 
Last edited:

Bubs360

Well-Known Member
Joined
Feb 11, 2007
Messages
902
Location
New Hampshire
Car(s)
'91 Sentra SE-R, 2003 Triumph Speed Triple 955i
I was thinking more toward cars that have lots of "character" and are still being driven around. CrazyRussian540 and lip have the idea.
 

Eye-Q

Forum Addict
DONOR
Joined
Feb 17, 2007
Messages
5,405
Location
Hamburg, Autobahnland
Car(s)
None anymore...
Well, here in Germany the the real beaters are withdrawn after 2 years at the latest since the german T?V (technical inspection agency) would decommission them immediately, let alone the police when they see one of them driving.
 

Heathrow

Yes, as in the airport.
Joined
Aug 2, 2008
Messages
6,391
Location
London, UK
Car(s)
1995 BMW 325i SE
Well, here in Germany the the real beaters are withdrawn after 2 years at the latest since the german T?V (technical inspection agency) would decommission them immediately, let alone the police when they see one of them driving.
Similar here in England, the Annual Safety Inspection (MOT) kills off all the old automotive horrors from the roads.

The Cops will pull over and ticket anything that?s got fenders or bumpers missing or hanging off. If it?s a real PoS, they will impound it there & then. :)
 

Bubs360

Well-Known Member
Joined
Feb 11, 2007
Messages
902
Location
New Hampshire
Car(s)
'91 Sentra SE-R, 2003 Triumph Speed Triple 955i
Similar here in England, the Annual Safety Inspection (MOT) kills off all the old automotive horrors from the roads.

The Cops will pull over and ticket anything that?s got fenders or bumpers missing or hanging off. If it?s a real PoS, they will impound it there & then. :)
I wonder what they would have done to my friend who had just ricocheted his Impreza off of three trees at 50mph and tried to drive it home. I've got all of the photos between what I showed above to prove it, but that's a story for a better day. :lol:
 

lip

Well-Known Member
Joined
Sep 2, 2005
Messages
2,931
Location
Switzerland
Car(s)
Audi S6 Barkwagon
Deutschland ?ber alles. With ze dentz in ze doorz. :lol:



Greetings, lip, a bangeronomics-man himself.
 
Last edited:

Doctor Blade

Well-Known Member
Joined
Nov 11, 2008
Messages
600
Location
SE US of A!
Car(s)
92 Nissan Sentra XE (of Doom!)
There's a proper thread for this car:

No one will ever steal that thing. Ever. Or maybe he gets a perverse thrill out of driving it? "It's two ugly shades of green! Yeah, you gotta look at it, loser!"

I dunno...
 

Bubs360

Well-Known Member
Joined
Feb 11, 2007
Messages
902
Location
New Hampshire
Car(s)
'91 Sentra SE-R, 2003 Triumph Speed Triple 955i
No one will ever steal that thing. Ever. Or maybe he gets a perverse thrill out of driving it? "It's two ugly shades of green! Yeah, you gotta look at it, loser!"

I dunno...
Yeah, that was latex house paint on that thing. Looked to be brushed, not rolled on as well.
 

lip

Well-Known Member
Joined
Sep 2, 2005
Messages
2,931
Location
Switzerland
Car(s)
Audi S6 Barkwagon
Seen last summer in France. Still had number plates and was parked in a public parking space.



Greetings, lip
 

public

Has been known to shou emousshiöns
DONOR
Joined
Nov 26, 2007
Messages
11,690
Location
Oysterbottom
Car(s)
MX-5 + others
I've always wondered how far you can take a CRX in terms of bits rusting off, while still driving it.
 

Bubs360

Well-Known Member
Joined
Feb 11, 2007
Messages
902
Location
New Hampshire
Car(s)
'91 Sentra SE-R, 2003 Triumph Speed Triple 955i
Seen last summer in France. Still had number plates and was parked in a public parking space.



Greetings, lip
If it has a manual transmission, I would be proud to drive that car. :mrgreen:


 
Last edited:

Doctor Blade

Well-Known Member
Joined
Nov 11, 2008
Messages
600
Location
SE US of A!
Car(s)
92 Nissan Sentra XE (of Doom!)
Yeah, that was latex house paint on that thing. Looked to be brushed, not rolled on as well.
I knew a guy who did that to his truck. Claimed that when he sanded and buffed it, you'd never know it was house paint. Of course, he and his brother were members of the Brotherhood of the White Sheet, so his judgement was poor to say the least.
 
Top