Someone Else's Problem: 15ft of sensibleness: My new Octavia

narf

Sgt. Maj. Buzzkill
Joined
Feb 1, 2008
Messages
19,128
Location
Kiel/Wherever, Germany
Car(s)
Z4.2
Some images, in horrible quality tanks to GPRS and it's uberquick 53.6kbps. Will replace them whenever I've got more bandwidth :cry:
Update: Hooray for free wifi at McD :lol: some mod maybe add no56k tag so poor people don't suffer :nod:

https://pic.armedcats.net/n/na/narf/2010/02/18/P2140001.JPG
In case you can't read it, it says "narf" on the McD cup :blink: happy wheel is happy :lmao:

https://pic.armedcats.net/n/na/narf/2010/02/18/P2140002_001.JPG
Mhhhhh, butt warmers...

https://pic.armedcats.net/n/na/narf/2010/02/18/P2140003_002.JPG
https://pic.armedcats.net/n/na/narf/2010/02/18/P2140004_002.JPG
https://pic.armedcats.net/n/na/narf/2010/02/18/P2140005_002.JPG
https://pic.armedcats.net/n/na/narf/2010/02/18/P2140006_001.JPG
Move over, slow people.

https://pic.armedcats.net/n/na/narf/2010/02/18/P2140008_000.JPG
So dirty :yucky:


As you all know, it's a Skoda Octavia 1.4 TSI estate, three weeks old by now :)
 
Last edited by a moderator:
Damn you BlaRo! :shakefist: I am seeing these smiley faces everywhere now.

Happy steering wheel thanks you for making a simple steering wheel very happy. It is its pleasure to steer for you, and its satisfaction to change direction again with the knowledge of a job well done.

(+rep for anyone who gets the reference)
 
How're you liking that engine so far?

Loving it. Nobody really needs any more shove on public roads. Don't have reliable consumption figures yet because it's still breaking in, but what I can see so far is nice considering it's not a small car, I'm not going uber-slowly and using heated everything.

It sounds nice as well, kinda hard to describe. A bit like it's having a sore throat. As if it was gargling gravel :lmao:
Only hear it when I open the windows though, with closed windows it's but a whisper.
 
It's funny, over here, we have the nickname "2 point slow" for 2.0 engines...... 1.4 just seems absurdly tiny.

Looks nice, I always appreciate a normal wagon next to all this crossover crap.
 
It's funny, over here, we have the nickname "2 point slow" for 2.0 engines...... 1.4 just seems absurdly tiny.

2.0l turbo = 400hp rally car :lol:
1.4l turbo = enough :nod:

When threading into a busy autobahn I'm used to flooring it in any car I've driven so far, it's pretty much the most-accelerating scenario you encounter in regular driving. With this I have to be careful so I don't run into the guys flooring it in front of me :lmao:

Next engine iteration would be the 1.8 TSI, about a third more hp. Very little reason to buy that.

In the current weather it's brilliant to have a small engine. Gets up to operating temperature in no time :D

Looks nice, I always appreciate a normal wagon next to all this crossover crap.

Indeed. Saw a 5series GT on the 'bahn a few days ago. Almost made me puke. The back side is just fugly :yucky:
Jeremy's never been more right when he said nobody really needs an SUV when you can buy a(n AMG/M-division) wagon.
 
So...much...practicality and sensibility...

:mrgreen:
 
Crappy pictures are crappy.

The car, quite contrary to the pictures, is very nice. A good buy indeed.

Judging from the fact that you're on a slow modem connection, you moved to Ostwestfalen by now?
 
Needs more roof rails - every wagon does! :p

I've got roof rails and a rack on the Astra :mrgreen: if I ever need to move stuff on the roof I'll just use that.

Figures, man, figures! Throw some numbers at us!

As you wish.

https://pic.armedcats.net/n/na/narf/2010/10/01/L_motor.jpg

Judging from the fact that you're on a slow modem connection, you moved to Ostwestfalen by now?

It's GPRS, but yes. Going back home tonight though, exams tomorrow morning :?
 
Last edited:
2.0l turbo = 400hp rally car :lol:
1.4l turbo = enough :nod:

Very much true. The VAG 1.4TSi is a fantastic engine in my opinion. Here anyway, its cheaper than the 1.6TDi, much more powerful and not much less economical. So win all round really.
 
Needs more roof rails - every wagon does! :p
Indeed, an estate without rails just looks wrong. :p

Apart from that, nice car. And you can't get more stealthy than with a silver-grey Skoda estate on German roads, I think. :D

And somehow I'd love to have a modern 1.something Turbo instead of my 2.slow N/A... until the turbo breaks, that is. ;)
 
Very nice car! Sensible but with style.

Just one advice: Watch the oil consumption on this engine!

My mom has the same engine in her Golf and after 5000 kms there was absolutely no oil in anymore :mad: (it was already broken in when she bought it)

Just may advice...
 
It's GPRS, but yes. Going back home tonight though, exams tomorrow morning :?

GPRS, EDGE, it's all dial-up, thus: modem ;) (Not technically, i know, but still..).

Good luck for your exams!
 
may i ask why only estates? :D
and nice engine in there! friend of mine drives a leon with the same engine.. there's no much of turbo oumph, but it has a great fuel economy! :cool:
 
Indeed, an estate without rails just looks wrong. :p

The roof rails on the Astra are pure dirt magnets. I'm sure if any rust ever appears, it will be near the rails.

And you can't get more stealthy than with a silver-grey Skoda estate on German roads, I think. :D

Stealthy, yes. You may underestimate the look from the front though. In the Fox nobody makes room for you, no matter how quickly you pull up behind. In the Astra some people move over. In the Octavia everyone gets out of my way :driving:

Just one advice: Watch the oil consumption on this engine!

Will do :nod: makes me feel like owning a wankel :lmao:

may i ask why only estates? :D

Estates are the most brilliant type of car. Comfy. Fast. Economical. Spacious. Cheap.

Figures, man, figures! Throw some numbers at us!

Even more numbers :wicked: from my trip home today, at least 95% autobahn, only one construction zone <James>NOONE WORKING!!</James>, no ice --> as fast as safely (and semi-legally) possible. Average speed 115, top speed 175, on board computer says 8.0l/100km (35.3mpguk, 29.4mpgus). Consumption at the pump even is 0.09l/100km lower :lol: For some details just click the image in the signature if you still need more numbers ;)

...damn, got the pictures still in the car. Will post them later.

Oooh, that's quite a bit of torque you've got there.

Indeed, low-end torque was one of the main reasons I looked into the TSI. More low-end torque, driveable at lower revs, less fuel.
 
Last edited:
Was that 8 litres while you were doing 175? If not, that's quite high. My 1.8 litre petrol has averaged 8.4 for the past 4 fill ups (according to this little app I have on my phone) and that's been mostly highway driving.

o_O

Also, silver and white Octavias are used as undercover cop cars around here. :D
 
Top